Pages

Friday, December 02, 2011

1957: Hati Malaya [2007] DVDRip AVI & MKV & RMVB - Mediafire

Sinopsis
Semangat Merdeka - Ingatilah panorama penjuang bangsa yang telah memerdekakan kita dari penjajahan. Hari ini, kita harus pertahankan dan kekalkan kielbasa yang diwarisi - dengan berpegang kepada intergriti Negara, kita punya tanggungjawab bersama untuk pastikan kehidupan lebih baik untuk setiap rakyat Malaysia. Kita harus membalas budi mereka dengan kekal bersatu dikukuhkan dengan bahasa kebangsaan dan warisan kita.
Hali, Salmi, Rafik, Ani dan Ang Lee, mewakili generasi muda Malaysia yang dating dari latarbelakang dan pemikiran berbeza, berusaha untuk menerbitkan sebuah buku bergambar ‘1957 - Hati Malaya’. Dalam pencarian itu, mereka menemui pencintaan, persahabatan, kesetiaan dan memahami perjuangan 1957. Mereka betul-betul mendalami dan menjiwai karektor dan peristiwa yang begitu emosi dan membawa mereka pada era semangat rakyat tanah Melayu bangkit menuntut kemerdekaan - Rakyat biasa miskin dan mundur di era penjajahan British yang mahu menjadi bangsa kelas pertama di bumi mereka sendiri. Mereka jatuh cinta dan bertemu cinta terhadap negara melangkaui perasaan emosi peribadi mereka. Watak kini menemui pengertian sebenar ‘pengorbanan’ dan ‘Merdeka”.
Filem memfokus kepada Tunku Abdul Rahman, pengasas kepada Kahayan Parti Perikatan, yang menjadi Perdana Menteri pertama Malaya pada tahun 1957, walaupun mendapat tentangan secara halus dari British yang mahu melambatkan kemerdekaan. Dan Datuk Onn Ja’afar, pengasas Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) yang Berjaya membangkitkan semangat nasionalisme orang Melayu menentang penubuhan Malayan Union yang dicadangkan oleh British pada tahun 1946.

FORMAT : Audio Video Interleave (.avi) & Matroska (.mkv) & Real Media (.rmvb)
GENRE : History | Drama | Romance
FILE SIZE : avi - 1.24GB | mkv - 286MB | rmvb - 375MB 
LANGUAGE : Malay 
SUBTITLES : -
OUR RATING : 8.1/10
CAST : Maya Karin, Rusdi Ramli, Che Kem, Zaefrul Nadzarine Nordin, Noor Azhar Murad, Nanu Baharuddin
JOM DOWNLOAD!!!
AVI (1.24GB): 

Credit to ddmf.biz!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.